poniedziałek, 31 października 2016

#97 bo jesień to długie wieczory spędzone wśród ksiąg.

kliknij by powiększyć
Dobra! Wiem. Jesień to nie tylko czytanie. Chociaż kalendarzowa jesień w pełni, liście mienią się barwami ognia, ciągle chodzę na tenisa, spaceruję, ale już zdecydowanie ciągnie mnie w stronę domu. Po tenisie nie przesiaduję z przyjaciółmi, omawiając mecz i inne ważne sprawy, ale raczej po godzinie żegluję w stronę domu. Tam parzę herbatę, albo spijam mojego ukochanego drinka z miodem i z cytryną i dryfuję w świat fikcji literackiej, albo reportażu, albo... po prostu znikam wśród kartek.

Przedstawiam Wam moje zapasy na jesienne dni.




Po pierwsze o dwóch książkach zapomniałam, po drugie zaczęła mi świrować karta SD, o ile aparat ją czyta, o tyle komp już nie. Muszę coś z tym zrobić. Po trzecie bądźcie dumni, na tym stosie tylko cztery książki to zakupy: Czubaje dwa, Wroński jeden i skusiłam się na Przeklęte dziecko bo w mojej lokalnej księgarni było w super cenie. To nie wszystkie oczywiście nowości na półce, ale te miałam w pokoju : P Jak chcecie być na bieżąco z tym co przybywa zapraszam na Instagrama - kaasiekm


Od góry:
Te dwie duuuuże książki, to kulinarne perełki, po pierwsze wspaniałe Wilno. Rodzinna historia smaków, wprawdzie ja bardziej jestem fanatyczką Lwowa, ale mam ochotę wypróbować kilka specjałów wileńskich. Następnie, trochę słabo widoczna, bo lampa się odbiła, spoczywa książka Moje wypieki. Całkiem nowe przepisy, Dorota inspirowała mnie z sześć lat temu, gdy zaczęłam piec bardziej świadomie. Teraz rzadko piekę coś podług przepisów z jej bloga, ale może ta książka mnie zainspiruje.

Już w regularnym stosiku widzicie Muzę,  tak Miniaturzystka czeka na półce, więc będzie hurt. Na dodatek Wydawnictwo przysłało mi materiały do odmalowania moich emocji. No będzie się działo. Tak słynę z malarskiego talentu, że Mama zareagowała: Wykrzyżykuj coś : D

W końcu dotarłam Hurrem. Słowiańska oddaliska czyli pokłosie kultowego tureckiego serialu

Paradoks lubię kryminały, chyba wynika to z masochizmu, bo one raczej mało optymistycznie nastrajają do życia : P

Następnie widzicie drugi tom Fortuna i namiętności. Zemsta. Tom pierwszy, niedawno opisywałam o Tuuuu

Poniżej dwie książki autorstwa Mariusza Czubaja, z czego Martwe popołudnie nie tylko przeczytałam, ale i opisałam a 21:37 czeka na wolną chwilę.

Największa zagadka Polskiego Państwa Podziemnego to właściwie ślepy los, ale powinno być dobrze. Książką już zainteresowała się Mama.

Przypomnij mi kim jestem opis brzmiał, bardzo w moim stylu, mam nadzieję, że będzie refleksyjnie i bardzo, bardzo dobrze.

Sympatyk od czasu do czasu, daję się złapać na jakiś nagrodowy lep.

Królowa Saby, ojej ona mi przypomina moje czasu w scholi, lubię biblijną tematykę.


No i druga połowa stosiku:

Od góry również:
Zdjęcie robiłam w sobotę i od tego czasu zdążyłam przeczytać i opisać Sisi. Samowolną cesarzową

W moje łapki trafiła najnowsza książka pani Fabiani Stary Testament w malarstwie, czytałam inne jej książki, chociaż nie wszystkie i już się cieszę na tę książkę

Harry Potter i przeklęte dziecko, absolutnie mnie nie emocjonowała premiera tego tomu. Raz w życiu stałam w kolejce po Pottera, gdy wychodził Zakon feniksa, premiera Księcia półkrwi była podczas mojej studniówki a Insygnia Śmierci zbiegły się z sesją na drugim roku. Wiedziałam, że ta książka to sztuka, więc zastanawiałam się czy na pewno chcę. Udało się kupić po promocji, może dziś, w Noc Duchów poczytam?

Szóste wymieranie zaczęłam wczoraj. Chyba będzie wielkie WOW.

W końcu będę miała okazję poczytać Wojnę Polsko-ruską, pod flagą biało-czerwoną pamiętam, że ongi było o niej głośno. Nic Masłowskiej nie czytałam. Pora się odcofić : P

Kościół Szpiegów nie jestem bezkrytyczną ignorantką, wiem, że Kościół nie zawsze był w porządku, jestem ciekawa, jak ukazano reakcję Kościoła na zło XX wieku, w tej naprawdę świetnej serii Wydawnictwa Literackiego. O chociażby tę książkę kocham. 

Księga Ryb Williama Goulda tak, wiem, mam poprzednią książkę a tekstu nie było. To będzie jesień nadrabiania zaległości : P

Skrzydlata trumna, pół darmo - allegro, o samolotach, no i Wroński!!

Ryżowy podarunek fabuła fajnie brzmiała.

Nie uwierzycie, ale w LO miałam znajomych, którzy przez pewien czas utożsamiali się z rastafarianami i nawet mnie można było widzieć jak gibię się do rytmu regge. Np. Bob Marley i Zimbabwe, to świetna nuta. Żeby poznać bliżej ten ruch, chcę sięgnąć po Krótką historię siedmiu zabójstw, zwłaszcza, że Klaudyna tak polecała. 


No i tradycyjnie ufam Wam i liczę, że pomożecie mi z wyborem, co czytać najpierw ; )

22 komentarze:

  1. Wiele ciekawych tytułów :) Miłej lektury życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziękuję, mam nadzieję, że się nie zawiodę!!

      Usuń
  2. Wow... ja zwykle zazdroszczę okrutnie! :) Ja bym się (chyba) najpierw zabrała za "Muzę", bo "Miniaturzystka" to była dobra książka. Ale "Harry" też kusi, choć jestem fanką to nie rzuciłam się na tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ani na jednej ani na drugiej się nie zawiodę

      Usuń
  3. Hm, nie widzę nic co mogłabym Ci polecić. :D

    Ale stosy zacne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na recenzję "Muzy". "Miniaturzystkę" czytałam i z całej książki najbardziej spodobała mi się....okładka. Książce czegoś zabrakło, niektóre wątki bardzo wydumane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli Muza powinna być pierwsza. Wygrywa ;)

      Usuń
  5. Miałam podobne odczucia co do "Przeklętego dziecka", jakoś mnie to wcale nie jara. Może kiedyś przeczytam, jak mi trafi w ręce. Czekam na recenzję.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawa jestem ile ta "kontynuacja" u mnie poleży

      Usuń
  6. Pamiętam, że czytałam pozytywne recenzje ''Miniaturzystki'', na Czubaja i ja mam chęć, a ''Przeklęte dziecko'' sobie darowałam i miałam dobre przeczucia - koleżanka mi streściła, a ja się załamałam. Myślę jednak, że jak się podejdzie na chłodno, to nie będzie rozczarowania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Porządne stosisko! Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dziękuję, żeby tylko nie zapeszyć

      Usuń
  8. Wrońskiego ukradłabym Ci! 'Kościół szpiegów mam' też i 'Muzę' oraz 'Księgę ryb'. Biblijną tematykę też lubię.
    Świetne książki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!! :)

      Nic nie dam ukraść :D

      Usuń
  9. Mnie najbardziej kusi "Muza" i "Sympatyk", ale po polecance Klaudyny, podobnie jak Ty, nabrałam ochoty na Marlona Jamesa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudyna to zło :P

      Aleś mi pomogła, ja zastanawiam się za co się zabrać i myślę o Sympatyku i Muzie właśnie :P

      Usuń
  10. Jesień i zima jest najlepsza na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, w lecie to jednak człowiek zażywa trochę więcej aktywności fizycznej

      Usuń
  11. Spory stos. U mnie jesień i zima to zdecydowanie czytelnicze miesiące (jeśli można to tak określić). Zaciekawił mnie "Ryżowy podarunek", czekam więc na recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak tego dużo! Chciałabym i ja mieć czasu przeczytać tyle książek za jesień, ale niestety teraz to tylko czytam podręczniki :(

    OdpowiedzUsuń

To dużymi literami: KAŻDY KOMENTARZ ZAWIERAJĄCY LINK - WYLATUJE- WIELOKROTNIE PROSIŁAM, NIE ODNOSIŁO SKUTKU, TERAZ Z AUTOMATU I BEZ CZYTANIA.

A teraz grzecznie i klasycznie ; ) bo bardzo Was przecież lubię : )

Witaj Gościu, cieszy mnie Twoja wizyta, cieszę się, że chcesz pozostawić ślad po tym, że przeczytałeś to miałam do powiedzenia.

Proszę :) komentuj, ale pamiętaj :)

Każdy głos w dyskusji jest dla mnie ważny. Każdy komentarz jest czytany, na komentarz każdego czytelnika staram się odpowiedzieć.

Jeśli chcesz coś powiedzieć, zwrócić uwagę, a komentarz pod danym postem będzie niewłaściwy - z boku podałam adres mejlowy

Nie spamuj, nie jestem nastolatką, więc nie pisz "Super, zapraszam do mnie". To właśnie jest spam, takie komentarze usuwam. Napisz coś merytorycznego, a na pewno zaciekawisz mnie i odwiedzę Twoją stronę.

Chcesz mnie obrazić? Wyzwać? Wyśmiać moje poglądy, czy mnie, jako mnie? Daruj sobie! Jesli szydzisz, lub obrażasz moich czytelników, lub po prostu naruszasz netetykietę, komentarz również wyleci.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wg. Autorów ( w trakcie tworzenia)

Agata Christie (51) Agata Pruchniewska (1) Agatha Christie (16) Agnieszka Kaluga (1) Agnieszka Krakowiak-Kondracka (1) Agnieszka Lingas-Łoniewska (10) Agnieszka Wojdowicz (3) Aleksander Jażwiński (1) Aleksander Makowski (1) Aleksandra Szarłat (2) Alex Bellos (1) Alice Hoffman (1) Alina Białowąs (2) Aly Cha (1) Alyson Richman (1) Ałbena Grabowska (3) Ałbena Grabowska-Grzyb (4) Amy Hatvany (2) Andrzej Andrusiewicz (2) Andrzej Chwalba (1) Andrzej Grembowicz (1) Andrzej Kępiński (1) Andrzej Markowski (2) Angele Lieby (1) Angelika Kuźniak (1) Ann Brashares (1) Ann Wroe (1) Anna Bikont (1) Anna Fincer-Ogonowska (1) Anna Gavalda (1) Anna Herbich (3) Anna J. Szepielak (2) Anna Jean Mayhew (1) Anna Moczulska (1) Anna Nejman (1) Annabel Pitcher (1) Anne Brontë (2) Anne O'Brien (1) Anne Tyler (1) Antoni Słonimski (1) Antonina Kozłowska (2) Arael Zurli (1) Arthur Conan Doyle (1) Astrid Lindgren (4) Barbara Mutch (1) Barbara O`Neal (4) Barbara Sęk (1) Barbara Wachowicz (1) Becky Wade (1) Bill Bryson (1) Bolesław Prus (2) Bożena Keff (1) Brenda Reid (1) Brigitte Hamann (1) Brygida Grysiak (1) Carla Montero (1) Carlos Ruiz Zafón (2) Carrie Snyder (1) Cat Patrick (1) Cecelia Ahern (1) Cecilia Samartin (1) Cesarina Vighy (1) Chandra Hoffman (1) Charles Dickens (4) Charles Frazier (1) Charlotte Brontë (5) Cheryl Strayed (1) Chesley McLaren (1) Chris Columbus (1) Chris Fabry (1) Chris Grabenstein (1) Christian Jacq (1) Christina Baker-Kline (2) Chufo Llorens (1) Claire North (1) Clara Sanchez (1) Claude Quétel (1) Clive Staples Lewis (2) Colin Campbell (1) Colleen Hoover (2) Colleen McCullough (1) Conor Grennan (1) Consilia Maria Lakotta (2) Dan Brown (1) Daniel Silva (2) Danielle Steel (1) Danuta Awolusi (1) Danuta Pytlak (1) Dario Fo (1) Debbie Macomber (2) Denis Brian (1) Denis Diderot (1) Denise Hildreth Jones (1) Dennis Lehane (1) Diana Gabaldon (7) Diane Chamberlain (12) Doda Około-Kułak (1) Dodie Smith (1) Donald Spoto (2) Dorota Combrzyńska-Nogala (1) Dorota Gąsiorowska (2) Dorota Golińska (1) Dorota Ponińska (1) Dorota Terakowska (2) Dorothea Johnson (1) Dorothy Rowe (1) Dörthe Binkert (1) Douglas Smith (1) E. Lockhart (1) Edward Rutherfurd (2) Eileen Goudge (1) Eliza Orzeszkowa (2) Elizabeth Cooke (3) Elizabeth Gaskell (5) Elizabeth Haran (3) Elżbieta Cherezińska (4) Emilia Sokolik (1) Emily Jane Brontë (1) Emma Donoghue (1) Eowyn Ivey (1) Eric Lomax (1) Erin Morgenstern (1) Eugen Ruge (1) Eva Weaver (1) Ewa Bauer (2) Ewa Stachniak (2) Ewa Wróbel (1) Federico Moccia (4) Fern Britton (1) Fern Michaels (1) Florian Illies (1) Francine Rivers (3) Francis Hackett (1) Francis Scott Fitzgerald (1) Francoise Giroud (1) Gardner Raymond Dozois (1) Gavin Extence (2) George Orwell (1) George R.R. Martin (7) Georgia Bockoven (1) Gigi Buffon (1) Giovannino Guareschi (5) Glenys Carl (1) Grażyna Jeromin-Gałuszka (1) Greg King (1) Gregg Olsen (1) Grzegorz Sokołowski (1) Grzegorz Strzelczyk (1) Håkan Nesser (1) Hanna Cygler (3) Harper Lee (1) Helen Fielding (2) Helen Rappaport (1) Helena Mniszkówna (1) Helga Hoškova-Weissowá (1) Hellmut Andics (1) Henning Mankell (2) Henryk Sienkiewicz (1) Holly Peterson (1) Horacio Verbitsky (1) Ibn Warraq (1) Igor Sokołowski (3) Ismet Prcić (1) Iwona J. Walczak (3) Izabela Jung (1) Izabela Sowa (1) Izabella Frączyk (1) J.J. Renert (1) Jacek Dehnel (2) Jacek Hugo-Bader (1) Jacek Lusiński (1) Jadwiga Czajkowska (1) Jakub Puchalski (1) Jan Łoziński (1) Jan Miodek (2) Jan Paweł II (1) Jan Wróbel (1) Jane Austen (7) Janina Fedorowicz (1) Jaroslav Hašek (1) Jaume Cabré (2) Jaume Collel (1) Jean des Cars (2) Jean-Christophe Brisard (1) Jean-Jacques Sempé (1) Jean-Paul Roux (1) Jeannette Kalyta (1) Jennifer Kaufman (1) Jennifer Teege (1) Jennifer Worth (1) Jerzy Bralczyk (3) Jerzy Niemczuk (2) Jerzy Sosnowski (1) Jewgienij Wodołazkin (1) Jill Barnett (1) Jill Mansell (1) Joanna Konopińska (1) Joanna Marat (1) Joanna Szczęsna (1) Joanne Harris (1) Joanne Kathleen Rowling (12) Jodi Picoult (22) John Borrell (1) John Boyne (1) John Carlin (1) John Curran (1) John Green (1) John Grogan (1) John Ronald Reuel Tolkien (7) John Seeney (1) Jojo Moyes (6) Jolanta Król (1) Jolanta Kwiatkowska (1) Jon Ronson (1) Jonathan Littell (1) Jordi Pons Salas (1) Joyce Maynard (1) Józef Witko (2) Julia Alvarez (1) Julia Child (1) Julia P. Gelardi (1) Julian Tuwim (2) Julie Lawson Timmer (1) Julie Orringer (1) Jürgen Thorwald (6) Justin Go (1) Justin Peacock (1) Justyna Wydra (2) Ka Hancock (1) Kamil Janicki (2) Kard. Jorge Mario Bergolio (2) Karen Dionne (1) Karen Karbo (1) Karen Mack (1) Karolina Frankowska (1) Karolina Lanckorońska (1) Katarina Mazetti (2) Katarzyna Archimowicz (3) Katarzyna Bonda (6) Katarzyna Kołczewska (1) Katarzyna Kwiatkowska (5) Katarzyna Michalak (14) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (5) Kate Lord Brown (1) Katherine Webb (3) Kathryn Taylor (1) Keith Lowe (1) Kerstin Ekman (1) Kiera Cass (5) Kristina Sabaliauskaitė (1) Krzysztof Sadło (1) Krzysztof Ziemiec (2) ks. Jan Twardowski (1) Laila El Omari (1) Laurens van der Post (1) Leah Fleming (1) Lena Najdecka (1) Leslie Carroll (1) Levi Henriksen (1) Lily Koppel (1) Linda Green (2) Lisa Genova (3) Lisa Kleypas (1) Lisa Scottoline (1) Liv Tyler (1) Louisa May Alcott (1) Louise Walters (1) Lucy Ferriss (1) Lucy Maud Montgomery (8) Lucyna Olejniczak (1) Ludwig Winder (1) Ludwik Stomma (1) Łukasz Maciejewski (1) Łukasz Orbitowski (1) M.L. Stedman (1) Maciej Karpiński (1) Maciej Stuhr (1) Magda Gessler (1) Magdalena Grzebałkowska (3) Mag­da­lena Knedler (1) Magdalena Kordel (4) Magdalena Kulus (1) Magdalena Tulli (1) Maja Łozińska (1) Małgorzata Gutowska - Adamczyk (3) Małgorzata Halber (1) Małgorzata Hayles (1) Małgorzata Łukowiak (1) Małgorzata Maj (1) Małgorzata Musierowicz (15) Małgorzata Szejnert (1) Małgorzata Tusk (1) Małgorzata Warda (2) Mandy Hale (1) Marc Llewellyn (1) Marcin Górka (1) Marcin Mastalerz (2) Marcin Prokop (2) Marcin Wilk (1) Marcin Zaremba (1) Marek Aureliusz (1) Marek Grechuta (1) Marek Ławrynowicz (1) Marek Rybarczyk (2) Margaret Dilloway (1) Margaret Mitchell (1) Maria Dąbrowska (2) Maria Kruger (2) Maria Krüger (1) Maria Sveland (1) Maria Ulatowska (3) Marilyn Brant (1) Marina Stepnova (1) Mariola Pryzwan (1) Marion Zimmer Bradley (1) Mariusz Szczygieł (4) Mariusz Urbanek (6) Mariusz Wilka (1) Mariusz Ziomecki (1) Marta Kisiel (2) Martha Grimes (1) Martin Sixsmith (1) Matthew Quick (1) Melchior Wańkowicz (1) Melissa Hill (1) Meredith Goldstein (1) Mhairi McFarlane (2) Michał Heller (1) Mieczysław Mokrzycki (1) Mike Carson (1) Mira Suchodolska (1) Miriam Karmel (1) Mitch Albom (3) Monika A. Oleksa (6) Monika Szwaja (10) Nadine Gordimer (1) Natasha Walker (1) Ned Vizzini (1) Olle Lönnaeus (1) Papież Franciszek (2) Patrick Ness (1) Patrick Pesnot (1) Paul Arden (1) Paullina Simons (3) Penny Jordan (1) Peter Heller (1) Peter Kreeft (1) Platon (1) Pola Kinski (1) Priscille Sibley (1) Rachel Hauck (2) Rebecca Johns (1) Regina Brett (4) René Goscinny (1) Richard Paul Evans (6) Richard Phillips Feynman (3) Robert Galbraith (3) Robert J. Woźniak (1) Roma Ligocka (3) Ryszard Legutko (1) Sally Bedell Smith (1) Sam Pivnik (1) Samantha Hayes (1) Samantha van Leer (1) Sarita Mandanna (1) Seré Prince Halverson (1) Shelley Emling (1) Stanisław Zakościelny (1) Stephanie Evanovich (1) Stephenie Meyer (2) Sue Eckstein (1) Sue Woolmans (1) Sylwia Chutnik (1) Szymon Hołownia (12) Szymon Sokolik (1) Terry Pratchett (2) Trygve Gulbranssen (4) Tullio Avoledo (1) Victoria Twead (2) Walter R. Brooks (2) Wiesław Myśliwski (2) Wilkie Collins (2) Yrsa Sigurdardóttir (5) Zośka Papużanka (1)

Pogoda w mojej okolicy