środa, 6 stycznia 2016

Literackie zachwyty i książkowe bełty. Podsumowanie 2015 roku - przybywaj! part. 1

Zbieram się i zbieram na podsumowanie roku 2015 : P ale a to praca mnie pochłonie, a to się zaczytam, a to wychodzę z domu na dłużej. Jednak tradycji stać się powinno zadość i powinnam zamknąć ten upływający rok podsumowaniem, bo działo się sporo... dużo i dobrze. Były książki wspaniałe, zapierające dech w piersi, ale i książkowe bełty, które wychodziły bokiem, a nawet nosem.

Posłuchajcie.


W sumie książek przeczytałam 243. Ostatnią książkę połknęłam dosłownie w ostatnich godzinach roku.


Styczeń

Rok temu, jak to na początku roku miałam problem,  bo tyle postanowień, wyzwań, chciałoby się czytać wszystko, już, teraz, a nie da się.... 


Książki wspaniałe.

Po pierwsze cudowni, genialni, nomen omen Genialni. Lwowska szkoła matematyczna początek mojego wspaniałego romansu literackiego, z najlepszym polskim biografem Mariuszem Urbankiem. Ta książka, traktująca o lwowskich matematykach, bawiła, uczyła. Była po prostu wspaniała.

Następnie rozpoczęłam kolejny literacki romans z Zygmuntem Miłoszewskim. Zaczęło się od Uwikłania, później poszło Ziarno prawdy. Pan Zygmunt okazał się kryminalnym odkryciem 2015 roku, wiem, że nie wszyscy się zachwycają, ale ja pokochałam Teodora Szackiego, sarkastyczny, inteligentny styl Miłoszewskiego. Polecam. 

Inną książkową perłą byli Skazani. Ostatnie dni rosyjskiej arystokracji, książka która miała półroczne vacatio legis, bo dostałam ją w czerwcu 2014, ale gdy już się wczytałam, utonęłam. Książka jest melancholią, smutkiem, opowiada o dramacie zmierzchu bogów. Brakuje tylko Wagnera w tle.

Książki słabsze


W styczniu zdarzyły się również dwa zawody.


Pierwszy to powtórka Zatoka trujących jabłuszek ja wiem, że autorka dopiero co przeniosła się do lepszego świata, ale nie zmienia to faktu, że ta książka udała jej się najmniej, tak jakby. Jest taka sztucznawa, no mnie nie podeszła całkowicie.

Druga to Dziecko śniegu, słyszałam o tej książce tak dużo dobrego, że naprawdę oczekiwałam feerii emocji, tymczasem książka nie zagrała, wręcz znudziła. Żałuję bardzo, bo okładka jest śliczna, tematyka też miała podpasować(kocham śnieg). Jak są zachwyty, muszę być i zawody.




Luty



Tak się złożyło, że luty był miesiącem powtórek, jakoś tak wzięło mnie na powroty do książek, które znam i kocham.


Książkowe zachwyty

Były jednak też nowości, taką była książka Niech ci się spełnią marzenia Barbary O`Neil. Mam szczególny stosunek do tej autorki, każda jej książka jest dla mnie zachwytem, kubkiem gorącej czekolady z kotem na kolanach. To wzruszenia, dobre emocje. Mam nadzieję, że w tym roku wyjdzie coś nowego!

Drugie zachwycenie to Szmaragdowa seria i Paryż, monumentalna książka, a mimo to naprawdę dobra. Mam nadzieję, że wydawnictwo weźmie się w garść i przyspieszy z wydawaniem tej serii.

No i I tom Stulecia Winnych jejuuu, jak mnie się tak seria spodobała. Cieszę się, że mogłam w końcu zachwycić się stylem autorki, teraz mam w domu wszystkie jej książki, ale dawkuję sobie. Kto nie czytał Stulecia... niech nadrabia, to cudowna rodzinna saga, pełna magii i uczuć.

Niespodziewanie często zawodziłam się na książkach w lutym.

Książkowe bełty

Dobry ojciec, książka jednej z moich ulubionych autorek, która mnie tak znudziła i zmęczyła, że nie mogę o niej nie wspomnieć. Jak na razie jedyne pudło, tej autorki i serii wydawniczej. Oby nigdy więcej.

No i bełt nad bełty. Biografia Wieniawy, kupiona za grosze, ale tak denna, że idzie usnąć na stojąco. Nawet zabawne anegdoty są opowiedziane w taki sposób, że można z nudów zapłakać...




Marzec


W marcu pojechałam na pierwszy Dyskusyjny Klub Książki, super sprawa, mam nadzieję, że przerwę impas i na następne też dotrę. Polecam wszystkim. W marcu rzuciłam pracę więc zaczęłam prawda, wracać do ludzi, do spacerów, do normalności. Powiem Wam jedno, żadne pieniądze, nawet na najlepsze książki wydane, nie są warte tego, żeby męczyć się z intelektualną mielizną. Ot i co.


Najlepsze książki

Wspominając najlepsze książki, nie sposób wspomnieć o finale trylogii o Szackim, a więc o Gniewie, pan Zygmunt po prostu zabił, zakańczając serię w ten sposób, zmiażdżył system. Nie wierzę, nie wierzę, że to zrobił. Złota zakładka, na Targach i to podwójna, absolutnie zasłużona!!

Następnie Razem będzie lepiej moje pierwsze spotkanie z Jojo Moyes, ona wspaniale pisze. Ta książka, jest pełna ciepła, optymizmu i normalności. Okładka nie rzuca się w oczy, ale uwierzcie mi, że treść zapada w serce.

Miłość na szkle, mocniejszy kaliber, książka, którą po prostu połknęłam. Problem bezpłodności i problemów w małżeństwie w związku z brakiem potomstwa. Ciekawe ujęcie problemu, naprawdę warto się zapoznać.

Czytana na DKK książka Znaki szczególne, książka o moim pokoleniu. Książka w której znalazłam swoje dzieciństwo, radości, dylematy dorosłości. Naprawdę wielkie odkrycie.Później miałam okazję być na spotkaniu z Autorką. Wprawdzie spotkanie skoncentrowane było na jej pierwszej książce Lalki w ogniu której wciąż jeszcze nie przeczytałam, jednak i tak było bardzo warto.

Książkowe bełty.

Siostra mojej siostry przesłodzone, niewiadomo co. Książka nudna i męcząca. Nie, po prostu nie.

Kolejne niewiadomo co, to Zapiski z Annopola Iluvatarze, nadal nie wiem po choinkę ta książka powstała. Jedno wielkie WTF. Nie mogę - wybaczcie.




Kwiecień


Miesiąc świąteczny, Powtórki, spotkania z Przyjaciółmi. Więcej refleksji, lepsza pogoda to i więcej  spacerów.


Najlepsze książki.

Upalne lato Gabrieli czyli finał jednej z mojej ulubionych polskich trylogii. Bardzo lubię to jak pisze autorka, jak łączy historię z teraźniejszością. Dramaty z przeszłości, z wpływem na współczesność. Pamiętam jak czytałam ją w parku czekając na rozpoczęcie lekcji i zaczepił mnie przemiły Pan z psem, bo tak go zdziwiła czytająca młoda(!!!) osoba.

Stulecie Winnych następna część. Nic nie poradzę, ale uwielbiam takie historyczne sagi. Pełne rodzinnej miłości, wsparcia. Książka jest doskonale dopracowana. Muszę w styczniu jakąś następną książkę Ałbeny przeczytać.

I mamy wznowienie, dzięki temu, mogłam poczytać książkę legendarną, słynną ze swego humoru. Nie da się być smutnym podczas lektury. Śmiech sam wyrywa się z piersi gdy czytacie o Losach dobrego Wojaka Szwejka.


Rzadko sięgam po książki o tematyce górskiej. Długi film o miłości to książka przeczytana na DKK, który wycisnął  mi łzy z oczu. Strasznie mnie ta książka zasmuciła, długo nie mogłam się po niej pozbierać.


Książkowe bełty.

Wiem, że wszyscy się tą serią zachwycają. Moja Matek się zachwyciła, a ja myślałam, że umrę. Kupiłam jej na urodziny  drugi tom. A ja nie mogłam zdzierżyć... solidne tomisko, a ja kurczaku brnęłam jak przez śniegi Skandynawii. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet nie trafia na moją listę the best.


Maria i Paul  o to znowu niewiadomo co. Po choinkę, czy raczej po pisankę, ktoś to napisał. Ani to poruszające, ani porywające, nie ma motylków. Bida. Wielki zawód.




Maj.


W maju poniosło mnie na północ, w specyficzne regiony kujawsko-pomorszczyzny. Obce ziemie, były niczym w porównaniu z cudowną kompanią w jakiej się znalazłam i za którą wciąż dziękuję. Bo było wspaniale. Tacy ludzie to argument, aby się przeprowadzić. Ale jak myślicie, czy Kasiek mogłaby opuścić Galicję??


Najlepsze książki

Dziewczyny z Syberii moja ulubiona seria ze Znaku, książka, którą pochłonęłam. Pamiętam, że jak dostałam telefon, że zaraz będzie kurier, dostałam takiego speeda w koszeniu, że migiem poszło i mogłam czytać. A naprawdę warto. Niezwykła książka, mocna, wzruszająca!

W maju obchodziliśmy okrągłą rocznicę końca II wojny światowej, co było pretekstem do sięgnięcia po książkę 1945 wojna i pokój Boże ta książka jest jak otwarcie oczu, brak mi słów, jest tak dobra. Inspiruje do nowych badań, szukania. Pokazuje koniec wojny w zupełnie innym świetle.

Oj w maju było wybitnie historycznie. Tym razem polska biografia, której premiera przeszła bez echa... Nieskalana sławą Biografia Marii Skłodowskiej. Bardzo ciekawa, sporo nowych rzeczy, a czytałam już o noblistce wiele, więc to o czymś świadczy.


Książkowe bełty.


Jedyna książka, której nie byłam w stanie skończyć. Też DKK i Dom włóczęgi nuda, dziwność i takie lanie wody. Ot i co.

Jedenaście tysięcy dziewic no było znowu nudno. Spodziewałam się naprawdę dobrej, mocnej książki, a dostałam coś bardzo miałkiego.



Czerwiec.


Koniec roku szkolnego, akademickiego - jupi. Moje pierwsze spotkanie autorskie na prowincji.


Najlepsze książki

Zbrodnia w szkarłacie kolejna część opowieści o Janie. Kasia Kwiatkowska znowu napisała świetną książkę w stylu Agaty Christie, ale z polskim charakterem. No kocham!!

Moja literacka miłość. Igor Sokołowski. Kocham tego człowieka. Tak jak inni kochają Remigiusza Mroza, tak moją miłością jest Igor Sokołowski. Spokojnie to tylko Rosja, to fascynująca opowieść o kraju ogromnych skrajności, zabawna, refleksyjna, pełna pasji!!

Pierwszych piętnaście żywotów Harry`ego Augusta ta książka robi furorę. Jak najbardziej zasłużenie. Jest pięknie wydana, ta okładka hipnotyzuje, tak jak i akcja tej powieści. Chociaż na początku nie mogłam się wciągnąć, to im dalej w powieść, tym bardziej się angażowałam. Świetna!!

Niepokorne. Klara drugi tom trylogii i mam nadzieję, że tom trzeci, pojawi się za rok w tym samym miejscu. Kocham to jak pisze Agnieszka Wojdowicz. Ciężko to opisać, te książki są do zaczytania, do przeżycia i zachwycenia się! Ach pamiętam, jak czytałam ją w Lublinie po seminarium... ta błogość, dobre zimne piwo, pyszny deser. Beztroska i wspaniała książka.

Następca tronu historyczny hit. Cudowna, wspaniała biografia, akurat na 101 rocznicę morderstwa Franciszka Ferdynanda. Ta książka jest pięknie wydana, nie jest cukierkowa. A czyta się ją jednym tchem jak doskonałą powieść.

Poszłam na spotkanie z Mariuszem Szczygłem a żeby być minimalnie w temacie przeczytałam zbiór reportaży Niedziela która zdarzyła się w środę to książka, która mnie zasmuciła, ale i dała wiele pozytywnych refleksyjnych przeżyć. Teraz pozostałe książki Pana Mariusza czekają na swoją kolej, a ja zbieram się w sobie, zbieram siły!


Książkowe bełty

Obca ja wiem, że będąc starym Entem i sentymentalną idiotką jestem jednocześnie wyzutą z uczuć małpą, bo Obca... droga przez męką, jak ja ją męczyłam, chociaż takie piękne lato było. Litry trunków, nie dały rady umilić mi lektury. Oj nie pokocham Jamiego. Raczej Randalla

Następną książką, która mnie zmęczyła, to znowu podróż w przeszłość, nieco mniej odległą niż w Obcej, a więc Dom przy Alei Rotschwildów, nawiązująca do monumentalnych i cudownych Budennbrooków, ale jednocześnie kiepska podróbka.


Tak się złożyło, że następnym zawodem również była książka z historią w tle Mrok i mgła tematyka ważna i ciekawa, rzadko poruszana w Polsce, ale nic nie poradzę, że wykonanie mnie nie zachwyciło. Może kiedyś jeszcze raz spróbuje, ale jak na razie jestem na nie.


I rozprawiłam się z połową roku. Ciąg dalszy oczywiście nastąpi : )

25 komentarzy:

  1. O matko, córko, ojcze i kocie! :) 243 książki?!
    Podejrzewam, że nabyłaś jakąś tajemną moc czytania podczas snu, albo zmieniacz czasu Hermiony. (W każdym razie proszę o troszkę tego, co stosujesz, tak tylko wiesz, tyci, tyci, abym mogła do tych 52 chociaż dobić ;))

    Cieszy mnie to, że podobało Ci się "Stulecie Winnych", bo słyszałam wiele głosów krytycznych i byłam zaskoczona, gdyż mnie niezwykle ta trylogia przypadła do gustu. Połknęłam ją, wręcz pożarłam w bardzo krótkim czasie i chyba nawet czułam lekki niedosyt.

    Do "Długiego filmu o miłości" podchodzę jak do śmierdzącego jajka. Po filmie "Everest" zbierałam szczękę z podłogi, bo zafascynowały mnie tak niesamowicie góry, te wybory przed którymi stoją wszyscy, którzy się odważą i nieuchronność klęski przy podjęciu złych decyzji. Brr. Muszę po ty filmie zdecydowanie odpocząć, chociaż wręcz chciałabym rzucić się na reportaż Hugo-Badera :) A na czytniku mam jeszcze "Wszystko za Everest", "Broad Peak. Niebo i piekło" oraz "Mój pionowy świat".

    Z niecierpliwością czekam na drugą część podsumowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się dopaść Hermionę i zabiorę jej ten zmieniacz, bo krucho z czasem ;

    Podobało mi się bardzo "Stulecie", dla odmiany ja widziałam tylko zachwyty. To dobrze, bo humor mi się nie zepsuł.

    Literatura górska nie jest moim konikiem... nie rozumiem tego fenomenu, zdobywania szczytów, może powinnam film o Evereście nadrobić.


    Ktoś mi katar sprzedał i chyba minie, nim dokończę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje i chyle czola przed tymi imponujacymi rezultatami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam, wiesz - zawsze może być lepiej :)

      Usuń
  4. "Posłuchajcie", jak u Cejrowskiego ;)
    "Dziecko śniegu", strasznie miałam parcie na tę książkę, ale ostatecznie do mnie nie trafiła - to ona może rozczarować? Szkoda...
    "Dom przy alei Rothschildów" - no cóż, mam podobnie zdanie na ten temat, nie korci mnie zupełnie sięgnąć po kolejny tom...
    "Maria i Paul" - a czułam, po prostu czułam, że to będzie gniot, powstały niewiadomo po co -_-
    Fajne podsumowanie, czekam na resztę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to Posłuchajcie Cejrowskiego, chociaż kopia była niezamierzona :P

      Reszta będzie wkrótce :P

      Przy "Domu" to odpadł nawet mój imperatyw czytania serii do końca. Wyparłam tę serię ze świadomości.

      Usuń
  5. Ta zawiedziona biografia Wieniawy, o której piszesz, to Urbanka?
    'Stulecie' też planuję przeczytać. Mnie 'Dziecko śniegu' się spodobało. NAtomiast boję się książki 'Miłość na szkle', żeby nie przejmować się nią potem przez tydzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, każdy tytuł o ktorym piszę jest zalinkowany. Urbanek, nawet gdyby chciał, nie umiałby napisać czegoś tak złego.

      Usuń
    2. Mariusz Urbanek jest mistrzem <3

      Usuń
  6. 243 książki! Jestem w szoku :) Gratuluję, musisz być niesamowicie zorganizowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ostatnie co o mnie można powiedzieć. Jestem tak nieogarnięta, że to wstyd w tym wieku

      Usuń
    2. ooo to dla mnie już chyba nie ma skali :P Bo wiecznie mi czasu brakuje

      Usuń
    3. Uwierz mi, niedoczas to moje drugie ja.

      Usuń
  7. Rany królika pluszowego:) Ile???? To ja z mężem przeczytałam 206 książek (część mega grube tomiska) i uważałam to za dobry wynik. Bijesz wszystko i wszystkich. Kiedy ty śpisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śpię zdecydowanie za mało, a kocham spać. Obok czytania, spanie to najpiękniejsza czynność.

      Usuń
  8. Mi się Niepokorne zupełnie nie podobała, a za to Samborzewo a i owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - trochę mnie zaskoczyła twoja mało pozytywna opinia na temat tej książki. Jak dla mnie jest to jedna z najlepszych powieści sensacyjno-kryminalnych jakie kiedykolwiek czytałem. Ba! Jedna z tych książek, przez które zarywałem nocki i nie mogłem się skupić na niczym innym w pracy poza myśleniem o niej. A Lisbeth Salander - przepięknie zarysowana postać. Kontrowersyjna, genialna i tak bardzo żywa, że miało się wrażenie, iż zaraz wyskoczy z kart powieści. W ogóle cała trylogia moim zdaniem zasłużenie nosi miano fenomenu literackiego. Pierwszy tom jest w dużej mierze kryminałem podczas gdy dwa pozostałe to już raczej typowa powieść sensacyjno-szpiegowska.
    Tak na marginesie - to mój pierwszy wpis na twoim blogu ale widzę, że w dużej mierze preferujesz książki, za którymi ja nie przepadam, czyli jednym słowem - romansidła (czytaj "nudne jak flaki z olejem"). Coś w stylu twórczości panien Bronte itp itd. Ja lubię gdy w książce dużo się dzieje i to konkretnie (choć nie zawsze). Najbardziej nie znoszę przydługich monologów, z których niestety słynie sam mistrz grozy Stephen King. Mam za sobą jego dwie powieści i zaliczony podwójny zawód. Miasteczko Salem i Dallas 63 to dwa niewypały, kórymi w amoku chciałem niejednokrotnie cisnąć przez okno. Na całe szczęście uwielbiam opowiadania Kinga. I tu zawodu nie ma żadnego, bo w krótkiej formie King jest geniuszem słowa pisanego i budowania napięcia.
    W porządku, to tyle z mojej strony jak narazie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)
      Bardzo mi miło.
      Wiem, że jestem odszczepieńcem, jeśli chodzi o Milenium, podobało się wszystkim, tylko ja się nie zachwyciłam ;) chociaż Lisbeth bardzo polubiłam.

      Kinga dwie książki czytałam, Lśnienie i Dallas, obie również bardzo mi się spodobały, czyli możliwe, że mamy różny gust ;)

      Usuń
  10. Podziwiam, że tyle przeczytałaś. Może napiszesz jakiś wpis na temat tego jak czytać więcej? Jednym z moich celów na rok 2015 było czytanie 2 książek miesięcznie. Przy Twoich ilościach to śmiesznie mało, ale i tak nie udało mi się do końca zrealizować ten cel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale nie wiem czy umiem dawać takie rady ;) może spróbuję :)

      I naprawdę nie liczy się jakość :D

      Usuń
  11. To jest moja pierwsza wizyta, ale już czuję, że nie ostatnia. Mnie też Millennium nie zachwyciło. Może to kwestia tłumaczenia. Sama nie wiem. Za to biografia lwowskich matematyków i Rok 1945 genialne! Kilka tytułów wpisałam na moją listę oczekujących. Jak przeczytam dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest moja pierwsza wizyta, ale już czuję, że nie ostatnia. Mnie też Millennium nie zachwyciło. Może to kwestia tłumaczenia. Sama nie wiem. Za to biografia lwowskich matematyków i Rok 1945 genialne! Kilka tytułów wpisałam na moją listę oczekujących. Jak przeczytam dam znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!!! i zapraszam częściej. A jakie książki szczególnie Cię zainteresowały?

      Usuń

To dużymi literami: KAŻDY KOMENTARZ ZAWIERAJĄCY LINK - WYLATUJE- WIELOKROTNIE PROSIŁAM, NIE ODNOSIŁO SKUTKU, TERAZ Z AUTOMATU I BEZ CZYTANIA.

A teraz grzecznie i klasycznie ; ) bo bardzo Was przecież lubię : )

Witaj Gościu, cieszy mnie Twoja wizyta, cieszę się, że chcesz pozostawić ślad po tym, że przeczytałeś to miałam do powiedzenia.

Proszę :) komentuj, ale pamiętaj :)

Każdy głos w dyskusji jest dla mnie ważny. Każdy komentarz jest czytany, na komentarz każdego czytelnika staram się odpowiedzieć.

Jeśli chcesz coś powiedzieć, zwrócić uwagę, a komentarz pod danym postem będzie niewłaściwy - z boku podałam adres mejlowy

Nie spamuj, nie jestem nastolatką, więc nie pisz "Super, zapraszam do mnie". To właśnie jest spam, takie komentarze usuwam. Napisz coś merytorycznego, a na pewno zaciekawisz mnie i odwiedzę Twoją stronę.

Chcesz mnie obrazić? Wyzwać? Wyśmiać moje poglądy, czy mnie, jako mnie? Daruj sobie! Jesli szydzisz, lub obrażasz moich czytelników, lub po prostu naruszasz netetykietę, komentarz również wyleci.


Według Wydawnictw

Czarna Owca (14) Dom Wydawniczy Rebis (9) Replika (2) Wydawnictwo Psychoskok (2) Wydawnictwo Agora (23) Wydawnictwo Aktywa (2) Wydawnictwo Albatros (21) Wydawnictwo Bellona (5) Wydawnictwo Bukowy Las (5) Wydawnictwo Czarna Owca (21) Wydawnictwo Czarne (46) Wydawnictwo Czerwone i Czarne (1) Wydawnictwo Czwarta Strona (24) Wydawnictwo Czytelnik (3) Wydawnictwo Dobra Literatura (1) Wydawnictwo Dolnośląskie (12) Wydawnictwo Dowody na Istnienie (5) Wydawnictwo Dragon (4) Wydawnictwo Edipresse Książki (16) Wydawnictwo Erica (1) Wydawnictwo Esprit (2) Wydawnictwo Feeria (1) Wydawnictwo Filia (23) Wydawnictwo Franciszkanów "Bratni Zew" (1) Wydawnictwo Hachette (2) Wydawnictwo Harper Collins (15) Wydawnictwo Insignis (17) Wydawnictwo Iskry (12) Wydawnictwo J. Przeworskiego (1) Wydawnictwo Jaguar (6) Wydawnictwo JanKa (2) Wydawnictwo Kobiece (84) Wydawnictwo Książnica (16) Wydawnictwo Kwiaty Orientu (2) Wydawnictwo Lira (13) Wydawnictwo Literackie (52) Wydawnictwo MAG (1) Wydawnictwo Manufaktura Tekstów (1) Wydawnictwo Marginesy (88) Wydawnictwo Media Rodzina (16) Wydawnictwo Mg (30) Wydawnictwo Młodzieżówka (1) Wydawnictwo Muza (62) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (4) Wydawnictwo Noir Sur Blanc (9) Wydawnictwo Nova Res (9) Wydawnictwo Nowa Proza (1) Wydawnictwo Otwarte (40) Wydawnictwo Pascal (30) Wydawnictwo Planeta (1) Wydawnictwo Poradnia K (6) Wydawnictwo Poznańskie (34) Wydawnictwo Prozami (1) Wydawnictwo Prószyński (83) Wydawnictwo PWN (3) Wydawnictwo Replika (41) Wydawnictwo Sic! (3) Wydawnictwo Smak Słowa (3) Wydawnictwo Sonia Draga (5) Wydawnictwo SQN (14) wydawnictwo Stara Szkoła (2) Wydawnictwo superNOWA (2) Wydawnictwo Szara Godzina (9) Wydawnictwo Szelest (1) Wydawnictwo Szósty Zmysł (7) Wydawnictwo Świat Książki (26) Wydawnictwo Święty Wojciech (2) Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (10) Wydawnictwo Uroboros (6) Wydawnictwo Vesper (1) Wydawnictwo W.A.B (55) Wydawnictwo WAM (5) Wydawnictwo WasPos (2) Wydawnictwo Wielka litera (5) Wydawnictwo WM (1) Wydawnictwo YA (3) Wydawnictwo Young (7) Wydawnictwo Znak (145) Wydawnictwo Zwierciadło (3) Wydawnictwo Zysk i s-ka (73)

Categories

2016 przeczytane (259) 2019 czytam (263) 2020 (216) 2020 trup (6) 2021 (155) 2021trup (21) 2022 lektury (137) 2023 czytam (137) 2023 trup (31) 52 filmy w 2014 (22) 52 filmy w 2015 (6) akcje (27) amor vincit omnia (10) Angielski ogród (8) audiobook (16) autobiografia (14) biografia (112) bolly (9) candy (2) Cmentarz Zapomnianych Książek (2) czytam przeleżałe trupy z półek (170) czytane 2018 (244) dzienniki (4) Euro 2012 (4) fantastyka (17) felietony (4) historia (70) kkd (4) klasyka (41) klasyka literatury popularnej (23) kolorowe czytanie (4) komedia (1) koty (5) kryminał (132) kucharzę (53) listy (1) literatura na peryferiach (4) łańcuszek (20) Mundial RPA (1) muzycznie (47) naturalnie (2) nie samą książką (141) oglądnęłam (189) ogrodowo (5) oscarowe wyzwanie (2) pachnące (129) planowanie i zagospodarowanie(niekoniecznie przestrzenne) (8) plany (7) podaj cegłę (14) podróże (10) podróże w czasie (15) podsumowanie (96) podsumowanie 2015 (12) podsumowanie 2016 (11) podsumowanie 2017 (14) podsumowanie 2018 (12) poezja (8) prawdziwe historie (44) projekt - nobliści (5) prywatne (75) prywatnie (9) przeczytałam (2725) przeczytałam 2015 (243) przeczytane w 2010 (1) przeczytane w 2011 (1) Real Madryt (3) recenzja książki (1703) recenzyjne (1658) religia i duchowość (26) reportaż (78) retro (6) robótki (24) roczne podsumowanie (7) romans (225) saga rodzinna (38) seriale (33) sportowo (27) stosik (102) test (1) top10 (12) turystycznie (1) village candle (12) w 2017 przeczytałam (226) woski (126) wymiana (8) wyzwanie - Agatha Christie (54) wyzwanie czytelnicze (69) wyzwanie filmowe (31) wyzwanie Picoult/Sparks (2) wyzwanie w centymetrach (1) yankee candle (94) z półki 2015 (3) zakupy (1) zapowiedź (11)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wg. Autorów ( w trakcie tworzenia)

Agata Christie (51) Edyta Świętek (28) Jodi Picoult (23) Joanne Kathleen Rowling (18) Małgorzata Musierowicz (18) Colleen Hoover (17) Lucy Maud Montgomery (17) Agatha Christie (16) Szymon Hołownia (16) Agnieszka Lingas-Łoniewska (15) Diane Chamberlain (15) Katarzyna Michalak (15) John Ronald Reuel Tolkien (12) Katarzyna Bonda (11) Agata Czykierda-Grabowska (10) Bernard Cornwell (10) Camilla Läckberg (10) Emily Giffin (10) Jojo Moyes (10) Monika Szwaja (10) Regina Brett (9) Amy Harmon (8) Ałbena Grabowska (8) Ałbena Grabowska-Grzyb (8) George R.R. Martin (8) Jane Austen (8) Mariusz Urbanek (8) Monika A. Oleksa (8) Diana Gabaldon (7) Elizabeth Gaskell (7) Elżbieta Cherezińska (7) Elżbieta Rodzeń (7) Małgorzata Gutowska - Adamczyk (7) Robert Galbraith (7) Ada Tulińska (6) Jerzy Bralczyk (6) Jürgen Thorwald (6) Katarzyna Kwiatkowska (6) Katarzyna Zyskowska-Ignaciak (6) Richard Paul Evans (6) Beata Majewska (5) Charles Dickens (5) Charlotte Brontë (5) Giovannino Guareschi (5) Jacek Dehnel (5) Katarzyna Archimowicz (5) Kiera Cass (5) Wiesław Myśliwski (5) Yrsa Sigurdardóttir (5) Abby Jimenez (4) Anna Herbich (4) Anna Kańtoch (4) Astrid Lindgren (4) Barbara O`Neal (4) Cecelia Ahern (4) Corinne Michaels (4) Dorota Gąsiorowska (4) Edward Rutherfurd (4) Elisabet Benavent (4) Federico Moccia (4) Gabriela Gargaś (4) Igor Sokołowski (4) Lisa Genova (4) Magdalena Grzebałkowska (4) Magdalena Kordel (4) Marek Rybarczyk (4) Mariusz Szczygieł (4) Marta Kisiel (4) Mhairi McFarlane (4) Trygve Gulbranssen (4) Adam Kay (3) Agata Sawicka (3) Agnieszka Wojdowicz (3) Ali Hazelwood (3) Alina Białowąs (3) Aneta Jadowska (3) Anna J. Szepielak (3) Anna Kamińska (3) Anna Sakowicz (3) Antonina Kozłowska (3) Barbara Sęk (3) Carlos Ruiz Zafón (3) Charlotte Link (3) Daisy Goodwin (3) Demet Altınyeleklioğlu (3) Denise Grover Swank (3) Dominika Smoleń (3) Elisabeth Herrmann (3) Eliza Orzeszkowa (3) Elizabeth Cooke (3) Elizabeth Haran (3) Evžen Boček (3) Francine Rivers (3) Gard Sveen (3) Hanna Cygler (3) Iwona J. Walczak (3) Jean-Jacques Sempé (3) John Boyne (3) Katherine Webb (3) Maria Ulatowska (3) Małgorzata Warda (3) Mitch Albom (3) Paullina Simons (3) René Goscinny (3) Richard Phillips Feynman (3) Roma Ligocka (3) Stephenie Meyer (3) Wilkie Collins (3) Adrianna Michalewska (2) Agata Puścikowska (2) Agnieszka Krakowiak-Kondracka (2) Alek Rogoziński (2) Aleksander Dumas(ojciec) (2) Aleksandra Szarłat (2) Aleksandra Zaprutko-Janicka (2) Alexa Lavenda (2) Amy Hatvany (2) Andrew Morton (2) Andrzej Andrusiewicz (2) Andrzej Markowski (2) Andrzej Sapkowski (2) Angelika Kuźniak (2) Anna Fincer-Ogonowska (2) Anna Langer (2) Anna Rohóczanka (2) Anna Wolf (2) Anne Brontë (2) Anne Jacobs (2) Anne Tyler (2) Anthony McCarten (2) Beata Pawlikowska (2) Beth Reekles (2) Bill Bryson (2) Bogdan Lach (2) Bogna Ziembicka (2) Bolesław Prus (2) Carrie Elks (2) Cezary Łazarewicz (2) Christina Baker-Kline (2) Clive Staples Lewis (2) Colin Campbell (2) Consilia Maria Lakotta (2) Dan Brown (2) Daniel Silva (2) Danuta Awolusi (2) David Levithan (2) Debbie Macomber (2) Diana Palmer (2) Dinah Jefferies (2) Donald Spoto (2) Dorota Terakowska (2) Elena Armas (2) Emilia Kiereś (2) Erin Morgenstern (2) Eva García Sáenz de Urturi (2) Ewa Bauer (2) Ewa Stachniak (2) Ewa Winnicka (2) Ewelina Dobosz (2) Ewelina Dyda (2) Gavin Extence (2) Grzegorz Strzelczyk (2) Helen Fielding (2) Henning Mankell (2) Jacek Hugo-Bader (2) Jan Miodek (2) Jaume Cabré (2) Jean des Cars (2) Jerzy Niemczuk (2) Julian Tuwim (2) Justyna Wydra (2) Józef Witko (2) Kamil Janicki (2) Kard. Jorge Mario Bergolio (2) Katarina Mazetti (2) Katarzyna Kołczewska (2) Kristina Sabaliauskaitė (2) Krzysztof Ziemiec (2) Linda Green (2) Louisa May Alcott (2) Marcin Mastalerz (2) Marcin Prokop (2) Marcin Wilk (2) Margaret Mitchell (2) Maria Dąbrowska (2) Maria Kruger (2) Małgorzata Hayles (2) Michał Heller (2) Papież Franciszek (2) Rachel Hauck (2) Terry Pratchett (2) Victoria Twead (2) Walter R. Brooks (2) A. Scott Berg (1) Abby Johnson (1) Adam Higginbotham (1) Adam Leszczyński (1) Adam Mickiewicz (1) Adam Szustak OP (1) Adam Węgłowski (1) Adam Zamoyski (1) Adriana Rak (1) Adrianna Trzepiota (1) Agata Jakóbczak (1) Agata Napiórska (1) Agata Passen (1) Agata Polte (1) Agata Pruchniewska (1) Agata Suchocka (1) Agnieszka Dydycz (1) Agnieszka Kaluga (1) Agnieszka Krawczyk (1) Agnieszka Litorowicz-Siegert (1) Agnieszka Markowska (1) Agnieszka Meyer (1) Agnieszka Nabrdalik (1) Agnieszka Olejnik (1) Agnieszka Pajączkowska (1) Agnieszka Przybysz (1) Agnieszka Siepielska (1) Agnieszka Wolny-Hamkało (1) Aileen Orr (1) Alberto S. Santos (1) Aleksander Jażwiński (1) Aleksander Makowski (1) Aleksandra Borowiec (1) Aleksandra Julia Kotela (1) Aleksandra Kardaś (1) Aleksandra Klich (1) Aleksandra Skrzypietz (1) Aleksandra Tyl (1) Aleksandra Wójcik (1) Aleksandra Zbroja (1) Alessio Puleo (1) Alex Bellos (1) Alex North (1) Alfredo Relaño (1) Alice Hoffman (1) Alice Lugen (1) Allison Pataki (1) Aly Cha (1) Alyson Richman (1) Amor Towles (1) Amy Medling (1) Andrea Wulf (1) Andreas Baumgarten (1) Andrzej Chwalba (1) Andrzej Fedorowicz (1) Andrzej Grembowicz (1) Andrzej Kępiński (1) Andrzej Pilipiuk (1) Andrzej Rzepliński (1) Andrzej Zając (1) Andrzej Zawistowski (1) Andrzej Zoll (1) Andrzej Łapiński (1) André Aciman (1) Andrés Ibáñez (1) Andy Jones (1) Angele Lieby (1) Angie Thomas (1) Anika Stelmasik (1) Ann Brashares (1) Ann Wroe (1) Anna Arno (1) Anna Bailey (1) Anna Bellon (1) Anna Bikont (1) Anna Brzezińska (1) Anna Dan (1) Anna Dembowska (1) Anna Dutkiewicz (1) Anna Dymna (1) Anna Gavalda (1) Anna Janko (1) Anna Jean Mayhew (1) Anna Kaszuba-Dębska (1) Anna Klara Majewska (1) Anna Klejzerowicz (1) Anna Kołodziejska (1) Anna Krystyna Bikont (1) Anna Laura Rucińska (1) Anna Lewicka (1) Anna Mateja (1) Anna Mieszkowska (1) Anna Moczulska (1) Anna Nejman (1) Anna Piwkowska (1) Anna Przedpełska-Trzeciakowska (1) Anna Płowiec (1) Anna Sulińska (1) Anna Szafrańska (1) Anna Szczęsna (1) Anna Todd (1) Anna Tomiak (1) Anna Trojanowska (1) Anna Wolff-Powęska (1) Anna Zamojska (1) Anna Śnieżka (1) Annabel Pitcher (1) Anne B. Ragde (1) Anne O'Brien (1) Anne-France Dautheville (1) Annejet van der Zijl (1) Annette Christie (1) Annette Hess (1) Annie Barrows (1) Annie Proulx (1) Anton Czechow (1) Antoni Słonimski (1) Antonina Żabińska (1) Arael Zurli (1) Arkadiusz Stempin (1) Arkadiusz Szaraniec (1) Arne Lynch (1) Arrowood Brothers (1) Arthur Conan Doyle (1) Artur Rolak (1) Atul Gawande (1) Audrey Carlan (1) Augusta Docher (1) Ava Dellaira (1) Ayaan Hirsi Ali (1) Banana Yoshimoto (1) Barack Obama (1) Barbara Gaweł (1) Barbara Mutch (1) Barbara Seidler (1) Barbara Taylor Bradford (1) Barbara Wachowicz (1) Barbara Wysoczańska (1) Barry Gifford (1) Bartek Dobroch (1) Bartosz Brożek (1) Beata Biały (1) Beata Kost (1) Becky Wade (1) Bellamy Creek (1) Ben Judah (1) Benjamin Balin (1) Bernadette McDonald (1) Bianca Iosivoni (1) Biblioteka Słów (1) Bill Clinton (1) Blaža Popović (1) Boel Westin (1) Bożena Fabiani (1) Bożena Gałczyńska - Szurek (1) Bożena Keff (1) Bratni Zew (1) Brenda Reid (1) Brigitte Hamann (1) Brooke McAlary (1) Bryan Cairns (1) Brygida Grysiak (1) Camilla En (1) Camille Perri (1) Carla Montero (1) Carlo Maria Martini (1) Carmen Santos (1) Carole Matthews (1) Carolyn V. Murray (1) Carrie Snyder (1) Casey McQuiston (1) Cat Patrick (1) Catherine Banner (1) Catherine Isaac (1) Catherine Lowell (1) Catherine Mayer (1) Catherine Whitlock (1) Cecil Scott Forester (1) Cecilia Samartin (1) Celeste Ng (1) Cesarina Vighy (1) Chandra Hoffman (1) Charles Belfoure (1) Charles Bock (1) Charles Frazier (1) Charlotte Browne (1) Charlotte Gordon (1) Charlotte Lucas (1) Cheryl Strayed (1) Chesley McLaren (1) Chris Cander (1) Chris Columbus (1) Chris Fabry (1) Chris Grabenstein (1) Chris Niedenthal (1) Christer Mjåset (1) Christian Jacq (1) Christine Breen (1) Christopher Kelly (1) Christopher W. Gortner (1) Chufo Llorens (1) Claire Guest (1) Claire North (1) Clara Sanchez (1) Claude Quétel (1) Colin O`Brien (1) Colleen Faulkner (1) Colleen McCullough (1) Colson Whitehead (1) Conor Grennan (1) Consolation Duet (1) Corban Addison (1) Craig Storti (1) Cristina Caboni (1) Cristina Morato (1) Cristina Sánchez-Andrade (1) Cyceron (1) Dagmara Leszkowicz-Zaluska (1) Damian K. Markowski (1) Dan Abnett (1) Daniel Defoe (1) Daniela Lamas (1) Danielle Steel (1) Danuta Pytlak (1) Daphne du Maurier (1) Dario Fo (1) Dariusz Janiszewski (1) Darynda Jones (1) David Ebershoff (1) David Hunter (1) David Icke (1) David Mccullough (1) David Mitchell (1) Davis Bunn (1) Dawid Krawczyk (1) Dawid Ratajczak (1) Dawn Barker (1) Debora MacKenzie (1) Deborah Feldman (1) Delia Owens (1) Denis Brian (1) Denis Diderot (1) Denise Hildreth Jones (1) Dennis Lehane (1) Dhonielle Clayton (1) Dianne Freeman (1) Doda Około-Kułak (1) Dodie Smith (1) Dominik Dán (1) Dominik Szczepański (1) Dominika Buczak (1) Dorota Combrzyńska-Nogala (1) Dorota Golińska (1) Dorota Masłowska (1) Dorota Ponińska (1) Dorota Sumińska (1) Dorota Świątkowska (1) Dorothea Johnson (1) Dorothy Rowe (1) Douglas Adams (1) Douglas Smith (1) Dörthe Binkert (1) E. Lockhart (1) E. O. Chirovici (1) E.T.A. Hoffman (1) Eco Redonum (1) Ed Young (1) Edith Wharton (1) Edward Brooke-Hitching (1) Edward Carey (1) Egon Caesar Conte Corti (1) Eileen Goudge (1) Elena Ferrante (1) Elizabeth Adler (1) Elizabeth Chadwick (1) Elizabeth Craft (1) Elizabeth Kolbert (1) Elizabeth Letts (1) Elizabeth O'Roark (1) Elizabeth O`Roark (1) Elizabeth von Arnim (1) Ella Maise (1) Ellen Alpsten (1) Ellis Peters (1) Elvira Baryakina (1) Elyse Douglas (1) Elżbieta Jodko-Kula (1) Elżbieta Wichrowska (1) Emil Zola (1) Emilia Sokolik (1) Emilia Szelest (1) Emily Jane Brontë (1) Emma Dmochowska (1) Emma Donoghue (1) Emma Lord (1) Emmanuel Macron (1) Enola Holme (1) Eowyn Ivey (1) Eric Lomax (1) Esther Singer Kreitman (1) Eugen Ruge (1) Eugène Ionesco (1) Eva Weaver (1) Evie Dunmore (1) Ewa Bagłaj (1) Ewa Curie (1) Ewa K. Czaczkowska (1) Ewa Madeyska (1) Ewa Pirce (1) Ewa Popławska (1) Ewa Wolkanowska-Kołodziej (1) Ewa Wróbel (1) Ewa Zdunek (1) Ewa Żarska (1) Ewald Arenz (1) Ewelina Karpacz-Oboładze (1) Fabien Grolleau (1) Fern Britton (1) Fern Michaels (1) Florian Illies (1) Francis Hackett (1) Francis Scott Fitzgerald (1) Francoise Giroud (1) Gabriella Contestabile (1) Gabrielle Zevin (1) Gail Honeyman (1) Gardner Raymond Dozois (1) Garrard Conley (1) Garri Kasparow (1) Gary Susman (1) Gary W. Small (1) Gena Showalter (1) Genevieve von Petzinger (1) George Orwell (1) Georgia Bockoven (1) Gigi Buffon (1) Glenys Carl (1) Grażyna Jeromin-Gałuszka (1) Greg King (1) Gregg Olsen (1) Grzegorz Sokołowski (1) Harper Lee (1) Helen Rappaport (1) Helena Mniszkówna (1) Helga Hoškova-Weissowá (1) Hellmut Andics (1) Henryk Sienkiewicz (1) Holly Peterson (1) Horacio Verbitsky (1) Håkan Nesser (1) Ibn Warraq (1) Ismet Prcić (1) Izabela Jung (1) Izabela Sowa (1) Izabella Frączyk (1) J.J. Renert (1) Jacek Lusiński (1) Jadwiga Czajkowska (1) Jakub Puchalski (1) Jan Paweł II (1) Jan Wróbel (1) Jan Łoziński (1) Janina Fedorowicz (1) Jaroslav Hašek (1) Jaume Collel (1) Jean-Christophe Brisard (1) Jean-Paul Roux (1) Jeannette Kalyta (1) Jennifer Kaufman (1) Jennifer Teege (1) Jennifer Worth (1) Jerzy Sosnowski (1) Jewgienij Wodołazkin (1) Jill Barnett (1) Jill Mansell (1) Joanna Konopińska (1) Joanna Marat (1) Joanna Szczęsna (1) Joanne Harris (1) John Borrell (1) John Carlin (1) John Curran (1) John Green (1) John Grogan (1) John Seeney (1) Jolanta Król (1) Jolanta Kwiatkowska (1) Jon Ronson (1) Jonathan Littell (1) Jordi Pons Salas (1) Joyce Maynard (1) Julia Alvarez (1) Julia Child (1) Julia P. Gelardi (1) Julie Lawson Timmer (1) Julie Orringer (1) Justin Go (1) Justin Peacock (1) Ka Hancock (1) Karen Dionne (1) Karen Karbo (1) Karen Mack (1) Karolina Frankowska (1) Karolina Lanckorońska (1) Kate Lord Brown (1) Kathryn Taylor (1) Keith Lowe (1) Kerstin Ekman (1) Krzysztof Sadło (1) Laila El Omari (1) Laurens van der Post (1) Leah Fleming (1) Lena Najdecka (1) Leslie Carroll (1) Levi Henriksen (1) Lily Koppel (1) Lisa Kleypas (1) Lisa Scottoline (1) Liv Tyler (1) Louise Walters (1) Lucy Ferriss (1) Lucyna Olejniczak (1) Ludwig Winder (1) Ludwik Stomma (1) M.L. Stedman (1) Maciej Karpiński (1) Maciej Stuhr (1) Magda Gessler (1) Magdalena Kulus (1) Magdalena Tulli (1) Mag­da­lena Knedler (1) Maja Łozińska (1) Mandy Hale (1) Marc Llewellyn (1) Marcin Górka (1) Marcin Zaremba (1) Marek Aureliusz (1) Marek Grechuta (1) Marek Ławrynowicz (1) Margaret Dilloway (1) Maria Krüger (1) Maria Sveland (1) Marilyn Brant (1) Marina Stepnova (1) Mariola Pryzwan (1) Marion Zimmer Bradley (1) Mariusz Wilka (1) Mariusz Ziomecki (1) Martha Grimes (1) Martin Sixsmith (1) Matthew Quick (1) Małgorzata Halber (1) Małgorzata Maj (1) Małgorzata Szejnert (1) Małgorzata Tusk (1) Małgorzata Łukowiak (1) Melchior Wańkowicz (1) Melissa Hill (1) Meredith Goldstein (1) Mieczysław Mokrzycki (1) Mike Carson (1) Mira Suchodolska (1) Miriam Karmel (1) Nadine Gordimer (1) Natasha Walker (1) Ned Vizzini (1) Olle Lönnaeus (1) Patrick Ness (1) Patrick Pesnot (1) Paul Arden (1) Penny Jordan (1) Peter Heller (1) Peter Kreeft (1) Platon (1) Pola Kinski (1) Priscille Sibley (1) Rebecca Johns (1) Robert J. Woźniak (1) Ryszard Legutko (1) Sally Bedell Smith (1) Sam Pivnik (1) Samantha Hayes (1) Samantha van Leer (1) Sarita Mandanna (1) Seré Prince Halverson (1) Shelley Emling (1) Stanisław Zakościelny (1) Stephanie Evanovich (1) Sue Eckstein (1) Sue Woolmans (1) Sylwia Chutnik (1) Szymon Sokolik (1) Tullio Avoledo (1) Zośka Papużanka (1) dr Stefanie Green (1) ks. Jan Twardowski (1) Éric-Emmanuel Schmitt (1) Łukasz Maciejewski (1) Łukasz Orbitowski (1)

Pogoda w mojej okolicy